Elvestien

Elvestien er en koselig og lett tur langs Beiarelva, en utmerket plass for laks- og sjøørretfiske, men også fin for deg som trives med en rolig fottur i harmoniske omgivelser.

Parkering/start

Tidsanslag

1 timer

Turbeskrivelse

Stien er delvis tilrettelagt for alle. Med elektrisk rullestol og barnevogn kan du ta den lille runden som kalles kjærlighetsstien. Langs stien er det flere fine rasteplasser for avslapping. Er du derimot ute etter spenning, kan du prøve fiske i elva. Du får kjøpt fiskekort blant annet på Storjord. Turen egner seg også for terrengsyklister.

Start fra skolen eller Coop-butikken. Følg skiltene og stien til venstre for brua. Skiltene er merket med kjærlighetsstien. Stien går langs elva forbi kirken til en fin sitteplass. For en kort tur, kan du her gå tilbake til start gjennom kirkegården.

Ønsker du å fortsette videre fortsetter du langs elva. Stien ender opp ved hovedveien. Her krysser du gangfeltet og fortsetter på gangstien til du kan følge neste skilt til skogstien.
Følg skogstien langs jordet oppover skogen. Her er det litt stigning. Skogstien går en runde og inn på stien mot Moldjordmoen. Herfra følger du skogsveien over moen og ned til veien mellom to bolighus. Stien tar deg med ned på Moldjord ved skolen.

Turen er en av Salten Friluftsråds utvalgte 55 forførende friluftsmål i regionen.

Dette kan du finne på i nærheten

Slik kommer du deg til Elvestien

Til Moldjord tar du deg enklest fram med buss eller egen bil. Buss går fra Bodø til Moldjord med daglige avgang og 2,5 timers reisetid.

Flere turmål og aktiviteter i området