Nordland var det store fangefylket i Norge og de fleste arbeidet på vei og jernbane. Saltdal var kommunen med flest fanger ved krigsslutt. Blodveimuseet formidler livet til fangene og deres møte med brutalt og hjerteløst system, men også møtet med en lokalbefolkning som gjorde sitt ytterste for å hjelpe utsultede fanger.
Det er rullestolrampe inn til Blodveimuseet. Det er ikke toalett i Blodveimuseet, men på Skippergården som ligger på samme lokasjon.
Var dette nyttig?
Takk for din tilbakemelding!
Takk for din tilbakemelding!
Vi leser alle henvendelser, men kan dessverre ikke svare deg.